Ako sme zvýšili tržby Komashopu o 104 %.
Internetový obchod Komashop.sk je malovýrobcom spotrebného bytového textilu. Dlhodobo v spoločnosti riešili nasadenie e-commerce platformy ako predajného kanálu, ktorý by vyriešil stabilitu spoločnosti.
1. Výber systému
Spoločnosť chcela preniknúť na B2C trh s bytovým textilom, no nemala prakticky žiadne skúsenosti s e-commerce. Požiadavky na systém boli veľmi jasné. Nízke vstupné náklady a jednoduchá prevádzka.
Po niekoľkých konzultáciách sme navrhli a pripravili nasadenie systému na platforme Shoptet, kde sme spustili projekt.
2. Začiatky
V prvých týždňoch sme vytvorili návrh podoby e-shopu podľa zadania. Následne sme obchod registrovali do všetkých relevantných porovnávačov pre bytový textil ako i pre full textové vyhľadávanie. Keďže je výber v oblasti kľúčového produktu dosť obmedzený zamerali sme sa na najväčší porovnávač Favi.
Pod našou správou začal e-commerce systém získavať prvé objednávky.
3. Výsledky
- Prvé 3 mesiace
- 3 – 6 mesiac
- Vianočné obdobie a nový rok
4. Záver
Zaviesť e-commerce platformu v spoločnosti, ktorá sa venuje primárne B2B trhu a nemá predchádzajúcu skúsenosť, môže byť častokrát náročný proces. Tento príklad reprezentuje, aký potenciál je v tomto segmente bytového textilu. Klient si chce držať vyššie marže, práve pre špecifičnosť produktu a vysoký podieľ ručnej práce na samotnej výrobe. So zapojením niekoľkých perspektívnych kanálov sa nám podarilo za necelého pol roka dostať priemerné tržby na úroveň 12 000 € a v relevantnom období v mesiacoh november – január 2019 sa nám podarilo navýšiť tržby spoločnosti o 104 %.
Riešite aj vy podobný problém? Radi vám poradíme a navrhneme tú najlepšiu stratégiu pre váš obchod.