fbpx
LOADING

Ako sme zvýšili tržby Komashopu o 104 %.

Ako sme zvýšili tržby Komashopu o 104 %.

by Jakub Kováčik február 18, 2020

Internetový obchod Komashop.sk je malovýrobcom spotrebného bytového textilu. Dlhodobo v spoločnosti riešili nasadenie e-commerce platformy ako predajného kanálu, ktorý by vyriešil stabilitu spoločnosti.

1. Výber systému

Spoločnosť chcela preniknúť na B2C trh s bytovým textilom, no nemala prakticky žiadne skúsenosti s e-commerce. Požiadavky na systém boli veľmi jasné. Nízke vstupné náklady a jednoduchá prevádzka.

Po niekoľkých konzultáciách sme navrhli a pripravili nasadenie systému na platforme Shoptet, kde sme spustili projekt.

2. Začiatky

V prvých týždňoch sme vytvorili návrh podoby e-shopu podľa zadania.  Následne sme obchod registrovali do všetkých relevantných porovnávačov pre bytový textil ako i pre full textové vyhľadávanie. Keďže je výber v oblasti kľúčového produktu dosť obmedzený zamerali sme sa na najväčší porovnávač Favi.

Pod našou správou začal e-commerce systém získavať prvé objednávky.

3. Výsledky

  • Prvé 3 mesiace

Zábehová časť testovania prevádzky. Primárny zdroj konverzií a navštev bol internetový porovnávač Favi.
  • 3 – 6 mesiac

Výraznejšie sme zapojili aj ďalšie kanály ako Shopalike, Google Ads, Facebook. Efektivitou však nedokázali konkurovať výsledkom porovnávačov. V tomto období bolo pre klienta jednoduchšie expandovať a rozšíriť predaj aj na Českú republiku, pripravili sme českú lokalizáciu a postup registrácie sme zopakovali. Výsledky kopírovali vývoj slovenskej verzie. Slovenská verzia oproti prvým 3 mesiacom zaznamenala výrazný skok.
  • Vianočné obdobie a nový rok

Očakávali sme výrazný nárast, no pre obmedzené investície do platformy nie tak výrazný. Podarilo sa navýšiť tržby o viac ako 100 % a reálny efekt prekvapil aj samotného klienta. Podobný scénar sa odohrával aj v českej verzii obchodu.

 

4. Záver 

Zaviesť e-commerce platformu v spoločnosti, ktorá sa venuje primárne B2B trhu a nemá predchádzajúcu skúsenosť, môže byť častokrát náročný proces. Tento príklad reprezentuje, aký potenciál je v tomto segmente bytového textilu. Klient si chce držať vyššie marže, práve pre špecifičnosť produktu a vysoký podieľ ručnej práce na samotnej výrobe. So zapojením niekoľkých perspektívnych kanálov sa nám podarilo za necelého pol roka dostať priemerné tržby na úroveň 12 000 € a v relevantnom období v mesiacoh november – január 2019 sa nám podarilo navýšiť tržby spoločnosti o 104 %. 

Riešite aj vy podobný problém? Radi vám poradíme a navrhneme tú najlepšiu stratégiu pre váš obchod.

Related Articles